کیت رنگ مو چیست و شامل چه مواردی است؟

کیت رنگ مو به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی در خانه، بدون هیچگونه دغدغه‌ای موهای خود را رنگ کنید، بدون آن که آسیبی به مو وارد شود و یا اینکه رنگ موهایتان آن چیزی که انتظار داشتید نباشد. کیت به شما تجربه آسان و راحت رنگ مو را هدیه می‌کند. در بسته رنگ مو تمامی محصولات مورد نیاز برای رنگ وجود دارد، محصولاتی مانند دستکش، کاسه مخلوط رنگ، براش، کلاه، اکسیدان، شانه و رنگ مو که شما را از صرف وقت، هزینه  و انرژی زیاد در مناطق مختلف بازار باز می‌دارد.
کیت رنگ مو چیست؟
امروزه با توجه به همه‌گیری بسیاری از بیماری‌ها مردم ترجیح می‌دهند که در خانه بمانند و به آرایشگاه‌ها یا مراکز عمومی نروند. از این رو کیت رنگ توسط بسیاری از آرایشگران خلاق به وجود آمد تا مردم بتوانند در خانه زیباییشان را حفظ کنند. بسته‌بندی کامل از تمامی لوازم مورد نیاز برای رنگ‌کردن مو را کیت رنگ مو می‌گویند. با توجه به برندهای مختلف محتویات بسته‌بندی باهم تفاوت دارد.
کیت رنگ مو شامل چیست؟(محتویات)
بسیاری از افراد زمان و هزینه رفتن به آرایشگاه‌ها را ندارند، برخی دیگر دوست ندارند که به آرایشگاه‌ها بروند و بسیاری از مردم دلایل متنوعی برای نرفتن به سالن‌های زیبایی را دارند که همین موضوع سبب به وجود آمدن کیت رنگ مو شده‌است. براساس برند، محتویات گوناگونی را در بسته بندی می‌توانید ببینید ولی به صورت کلی شامل شانه، براش، کاسه رنگ، کلاه، دستکش، اکسیدان، رنگ، کرم تثبیت‌کننده رنگ مو، شامپو، بروشور دستورالعمل، کرم حالت دهنده رنگ مو، لوسیون مو و… می‌باشد.
رنگ‌کردن مو در خانه به دلیل ندانستن مقدار لازم استفاده از رنگ و تبدیل موها به رنگ نارنجی و حتی شکستن آنها می‌تواند بسیار ترسناک باشد. در این زمان است که کیت بسیار کاربردی و موثر خواهد بود.
کرم تثبیت کننده رنگ مو
اولین چیزی که احتمالاً از جعبه خارج می کنید تثبیت‌کننده رنگ مو است. این وسیله که به عنوان کرم بهینه‌سازی رنگ نیز شناخته می‌شود، با نام آن برچسب گذاری شده‌است. تنها بطری که به صورت شفاف می‌توان آن را در بسته‌بندی دید درواقع همین وسیله است. تثبیت‌کننده رنگ مو به شما کمک می‌کند تا بعد از رنگ موهایتان جذاب‌تر و شفاف‌تر باشد.
رنگ مو
از دیگر وسایلی که در بسته‌بندی می‌توانید ببینید رنگ مو است. رنگ مو معمولا مطابق با برندی که انتخاب می‌کنید از لحاظ کیفیت تفاوت دارد. زمانی که قصد رنگ‌کردن موهایتان را دارید، تنها کافیست که به مقدار لازم از این رنگ در ظرفی که در درون کیت قرار دارد بریزید و سپس اکسیدان را با آن مخلوط کنید. پس از کار رنگرزی متوجه می‌شوید که موهایتان چقدر جذاب و خوش رنگ شده‌است.
حالت دهنده رنگ مو
زمانی که رنگ موهایتان تمام شد، زمان آن است که به موهایتان حالت‌دهنده یا همان نرم کننده بزنید تا موهایی لطیف و جذاب را داشته‌باشید. حالت دهنده‌های مو مواد مغذی لازم را به مو می‌رسانند و باعث می‌شوند تا موها نرم‌تر شود.
دفترچه راهنما
در هر کیتی می‌توانید دستورالعملی از رنگ مو را پیدا کنید که به شما در رنگ‌کردن بسیار کمک می‌کند. همچنین در این دفترچه می‌توانید در مورد شرکت و کمپانی و همچنین از محصولاتی که دارند مطلع شوید. در این دفترچه  بر اساس اینکه آیا می خواهید یک رنگ همه جانبه یا یک رنگ ریشه ای داشته باشید کاملا توضیح‌داده می‌شود که چگونه رنگ را مخلوط کنید. همچنین مدت زمان ماندن‌رنگ روی موهایتان چه مقدار است.
دستکش و کلاه
در داخل بسته دستکش پیدا می‌کنید. همانطور که می‌دانید رنگ از موادی تشکیل شده‌است که باعث آسیب به پوست و زخمی‌شدن یا سوختگی می‌شود. برای جلوگیری از این آسیب استفاده از دستکش لازم و ضروری می‌باشد. بنابراین حتما هنگام رنگ دستکش را بپوشید.
بعد از رنگ مو برای آنکه موها به خوبی رنگ بگیرند و اینکه رنگ موها پخش نشود، پوشیدن کلاه لازم می‌باشد. معمولا در بسته‌های کیت دستکش و کلاه را خواهید دید.
اکسیدان
یکی دیگر از وسایلی که در بسته‌بندی خواهید دید اکسیدان می‌باشد. برای رنگ کردن مو به اکسیدان نیاز دارید و رنگ بدون اکسیدان امکان پذیر نمی‌باشد. گاهی اوقات افراد رنگ مو می‌خرند ولی فراموش می‌کنند که اکسیدان نیز باید خریداری کنند. بنابراین اکسیدان موجود در کیت رنگ مو، هزینه و زمان اضافه را از شما می‌گیرد.
کاربردهای کیت رنگ مو
یکی از وسایلی که امروزه بسیار در بین مردان و همچنین زنان محبوبیت پیداکرده است، کیت‌های رنگ می‌باشند. چراکه هم تمامی لوازم مناسب برای رنگ کردن مو را در خود جای داده‌اند و هم اینکه شما را از صرف هزینه‌های زیاد و تلف‌کردن زمان بازمی‌دارد. برای کسانی که تازه می‌خواهند رنگ کردن مو را در خانه آغاز کنند، کیت‌ها جزو بهترین انتخاب‌ها می‌باشند. چراکه طبق دستورالعملشان کاملا به شما یاد می‌دهند که چگونه و چه کاری باید انجام دهید.
درواقع بسته‌های کیت تجربه رنگ‌کردن مو بدون آشفتگی را به شما هدیه می‌دهند. کیت‌ها مناسب برای سالن‌های مراقب از مو، سالن‌های زیبایی، آرایشگاه‌ها، رنگرزی در خانه، میکرو بافته‌کردن مو، اسپا، فویل کردن، هایلایت و درمان کراتینه مو است. استفاده از ابزارهای موجود در کیت برای هر مدل مویی مانند موهای کوتاه بلند، موهای مجعد یا صاف مناسب هستند.
مزایای استفاده از کیت رنگ مو
به دلیل ترکیب یکنواخت اکسیدان و رنگ مو افراد مبتدی نیز بدون آسیب می‌توانند موها را رنگ کنند.
استفاده از کیت بسیار ساده و راحت است و افراد و حرفه‌ای تا مبتدی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.
با خرید کیت مو در وقت و هزینه افراد صرفه جویی می‌شود.
معمولا بسته‌های کیت با وجود فراوانی وسایل، قیمت مناسبی دارند.
دوام و کیفیت رنگ در آن به نسبت بقیه رنگ‌موهای تک بیشتر است.
افراد به تنهایی و با کمک دستورالعمل می‌توانند خودشان عمل رنگ ریزی را انجام دهند.
در هرجایی میتوانید کیت‌ها را پیدا کنید. در فروشگاه‌ها، آنلاین شاپ‌ها و…
کیت‌ها هم برای آقایان و هم برای بانوان به راحتی یافت می‌شود.
رنگ کیت درخشندگی و حالت دهی موها را بهتر نشان می‌دهد.
نکات ایمنی هنگام استفاده از کیت
قبل از آنکه از رنگ مو داخل کیت استفاده کنید، بهتر است از خود تست آلرژیک بگیرید. این کار را با استفاده از یک پچ که داخل‌بسته است می‌توانید انجام دهید.
پوشیدن‌دستکش هنگام رنگ مو را فراموش نکنید تا به پوست خود آسیب وارد نکنید.
موهایتان را طبق دستورالعمل رنگ کنید.
طبق زمانی که در دستورالعمل برای باقی‌ماندن رنگ روی مو گفته شده‌است عمل کنید.
بعد از پایان زمان حتما موهایتان را آبکشی کنید و به خوبی بشویید.
مژه‌ها و ابروهایتان را با رنگ مو، رنگ نکنید.
هنگام آبکشی مو باید از نرم‌کننده موجود در کیت برای نرمی و لطافت موهایتان استفاده کنید.
تثبیت‌کننده رنگ را باید بعد از اینکه موهایتان را رنگ کردید به آن بزنید تا رنگ ثابت باقی بماند.
سخن پایانی
همه کیت‌های رنگ مو یکسان ساخته‌نمی‌شوند. معمولا باید به موادی که در ترکیبات آن به کاررفته است دقت کنید. بسیاری از افراد درگیر این موضوع هستند که تعادل بین مواد شیمیایی و طبیعی در رنگ چگونه رعایت شده‌است تا کمتر به موهایشان آسیب وارد شود. بنابراین هنگام خرید رنگ مو باید به موادی که در تولید آن ساخته‌شده دقت کنید. بسیاری از رنگ موهای با کیفیت از ترکیبات مغذی و روغن‌های گیاهی در آنها استفاده شده‌است. برای خرید بهترین کیت به سراغ برندهایی بروید که در ترکیبات خود از روغن شی، روغن زیتون، آووکادو و کنسانتره روغن میوه فرموله‌شده استفاده کرده‌باشد. این مواد برای نفوذ به الیاف مو و حفظ رنگ برای مدت طولانی تری طراحی شده‌اند. مواد مغذی و روغنی به شما کمک می‌کنند تا موهایی نرم و لطیف بعد از رنگ‌کردن داشته‌باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *